hammer-laptop-computer
4 روش موثر برای زمانی که کامپیوتر شما هنگ می کند!
جولای 11, 2018
snapdragon
مشخصات فنی اسنپدراگون 835 فاش شد
جولای 21, 2018

رایج ترین مشکلات وای فای و نحوه برطرف کردن آن ها

در طول چند سال گذشته، سرعت اینترنت و ھمچنین تکنولوژی وای فای پیشرفت چشمگیری داشته اند. سرعت انتقال داده ھا از ھمیشه بیشتر شده و ارتباطات بی سیم بیش از پیش قابل اعتماد ھستند با این حال وای فای بی عیب و نقص ھم نیست
پس از این که شبکه وای فای خانگی خود را راه انداختید، ممکن است با برخی مشکلات رایج مواجه شوید که در ادامه این مشکلات و نحوه برطرف کردن آن ھا میپردازیم.
سرعت کم WIFI
با وجود این که در حال حاضر سرعت ھای بسیار بالا در بیشتر خانه ھای جھان در دسترس است اما شبکه ھای بی سیم برخی اوقات با این مشکل مواجه می شوند. اگر شما به اینترنت متصل ھستید اما سرعت اینترنتتان از حالت عادی کمتر است در اکثر مواقع یک دلیل منطقی برای این مشکل وجود دارد که می توان آن را بر طرف کرد.
1 .بارزترین علت کم بودن سرعت وای فای، دور بودن بیش از حد از روتر می باشد. ھرچقدر شما از روتر دورتر باشید ارتباطتان با اینترنت ضعیف تر می شود و توان عملیاتی آن کاھش می یابد.
نحوه برطرف کردن: برای بر طرف کردن این مشکل تنھا کافی است به روتر یا مودم نزدیک تر شوید. اگر روتر در اتاق دیگری قرار دارد، وارد آن اتاق شوید و ببینید ایا این کار مشکل را برطرف می کند یا خیر. اگر این مشکل زیاد اتفاق می افتد بھتر است روترخود را در بالای سطح زمین(مثلا بر روی یک قفسه)، به دور از سایر وسایلی که ممکن است کار آن را با اختلال مواجه کنند و در نقطه ای در مرکز خانه قرار دھید.

اگر این کار موفقیت آمیز نبود می توانید با خرید یک روتر جدید طول شبکه خود را زیاد تر کنید.

2 .علت دیگر کاھش سرعت، کمبود پھنای باند می باشد. اگر ھمه افراد خانواده در حال استفاده از کامپیوتر ھا، موبایل ھا و تلویزیون ھای خود باشند و ھمگی نیز از اپلیکیشن ھای پرمصرف استفاده کنند، اینترنت شما که ھمیشه سرعت معقولی داشت بر روی چند دستگاه به اشتراک گذاشته می شود و در نتیجه سرعت شما کاھش میابد.

نحوه برطرف کردن: دستگاه ھایی که از آن ھا به طور مستمر استفاده نمی کنید را قطع کنید. اگر چند نفر به طور ھمزمان در حال دیدن ویدیو در نت باشند و شخص دیگری بخواھد به صورت آنلاین بازی کند ممکن است بتوانید یک یا چند دستگاه را به طور مستقیم توسط کابل به روتر متصل کنید تا کمی از پھنای باند بیسیم ازاد شود. اما ممکن است مشکل آنجایی باشد که اینترنت شما به اندازه کافی سریع نباشد که بتوان تمام این کارھا را بصورت ھمزمان انجام داد.

البته این امکان ھم وجود دارد که شخص دیگری در اطراف به صورت مخفیانه از اینترنت شما استفاده کند. برای پیشگیری از این حالت، مطمئن شوید که تمامی شبکه های شما توسط رمزعبور محافظت می شوند. رمز عبور را نیز به ھر کسی ندھید.
اگر احساس کردید روتر شما هک شده است میتوانید بصورت رایگان با ما تماس بگیرید و مشکلتان را حل کنید.
3 .تداخل امواج می تواند مشکل بسیار بزرگی به خصوص در مناطق شلوغ باشد. بیشتر افراد وقتی برای بار اول اینترنت خود راه اندازی می کنند تنظیمات را تغییر نمی دھند. نتیجه این کار این است که فرکانس ھای پیش فرض مربوط به وایرلس –مثل1 ،6 و 11 -بسیار شلوغ می شوند.
نحوه برطرف کردن: خوشبختانه، بسیاری از روتر ھای جدید می توانند به صورت خودکار پس از ریبوت شدن فرکانس ھای خلوت تر را انتخاب کنند. روتر خود را خاموش و سپس روشن کنید یا این که وارد قسمت کنترل روتر شوید و بصورت دستی فرکانس ھا را تغییر دھید.
اگر روتر شما دو بانده است می توانید ھر دو فرکانس 4.2 و 5 گیگاھرتز را فعال کنید. کانال 5 گیگاھرتزی را برای ارتباطات مھم تان نگه دارید.
4 .درساعات اوج مصرف، سرعت اینترنت برای ھمه به خصوص در مناطق شھری و شلوغ کم می شود.
نحوه برطرف کردن: تنھا کاری که برای مقابله با این مشکل می توانید انجام دھید این است که مصرف خود را طوری برنامه ریزی کنید که خارج از ساعات اوج مصرف باشد.
5 .تکنولوژی وایرلس در طول 10 سال اخیر تغییرات زیادی کرده است. در حال حاضر استاندارد ھایی برای این تکنولوژی وجود دارد، سرعت آن بیشتر از ھمیشه است ، فیبر ھا در محل ھای بیشتری به کار می روند و دستگاه ھایی که ھرگر فکر نمی کردید به اینترنت نیاز پیدا کنند( مثل تلویزیون، بلندگو ھا، یخچال، پرینتر و…) امروزه به وای فای نیاز دارند. به این ترتیب مشکل شما ممکن است قدیمی بودن روترتان باشد. نحوه برطرف کردن: اگر فکر می کنید مشکل از قدیمی بودن روترتان است، وقت آن رسیده که پول ھایتان را برای خرید روتر جدید جمع کنید. خرید روتر جدید ھر دو سال یک بار کاملا مناسب است و به شما کمک می کند تا ھرگز با برخی مشکلات روبرو نشوید.
قطع شدن اینترنت
1 .به صورت متناوب، چیزی باعث می شود تا ارتباط مودم و یا روتر قطع شود. برای این حالت ھمیشه توضیح منطقی وجود ندارد و بعضی اوقات اتفاق می افتد.
نحوه برطرف کردن: بھترین کاری که می توان کرد کشیدن دوشاخه از پریز می باشد. مودم و روتر را از برق بکشید و سپس 30 ثانیه صبر کنید. حال می توانید آنھا را به برق بزنید و روشن کنید.
2 .یکی از رایج ترین مشکلات در زمینه اینترنت، قطع شدن کامل آن است که علت آن مشکلات سخت افزاری از طرف کاربر نیست بلکه سرویس اینترنت به صورت کلی قطع می شود.
نحوه برطرف کردن: در این مورد کار خاصی نمی توانید انجام دھید. می توانید با ارائه دھنده سرویس اینترنت خود تماس گرفته و به آن ھا اعلام کنید که سرویس شما قطع شده است.

در صورت رفع نشدن مشکلاتتان میتوانید با گروه اورژانس کامپیوتر تماس حاصل بفرمایید تا در اولین فرصت نسبت به مشکلتان اقدام شود با تشکر

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما