hub switches
تفاوت روتر، سوئیچ و هاب
جولای 3, 2018
باطری
روش صحیح شارژ کردن باتری برای عمر طولانی‌تر و کارایی بیشتر
جولای 5, 2018

چگونه از هک شدن مودم وایفای خود پیشگیری کنیم ؟

مرحله‌ی اول:  تغییر پسورد مودم…

برای ورود به تنظیمات تمام مودم‌ها، از یک IP  استفاده می‌شود که در پشت جعبه‌ی مودم یا زیر دستگاه قابل مشاهده است (معمولاً این IP بطور پیش‌فرض 192.168.1.1 می‌باشد). با وارد کردن این IP در مرورگر اینترنت خود، با صفحه‌ای مواجه می‌شود که از شما نام کاربری و رمز عبور می‌خواهد. بصورت پیش‌فرض در اکثر مودم‌ها هم نام کاربری و هم رمز عبور کلمه‌ی admin می‌باشد. یک فرد مخرب این مسئله را می‌داند و این را نیز می‌داند که اکثر مردم از داشتن این اطلاعات محروم هستند و این IP و نام کاربری/رمز عبور را به حال خود رها می‌کنند. هکر می‌تواند پس از هک کردن مودم شما به راحتی نام کاربری و رمز عبور شما را نیز تغییر دهد و دسترسی شما به تنظیمات مودم را نیز قطع کند. برای جلوگیری از این امر، وارد تنظیمات مودم شده، و در بخشی که مربوط به تنظیمات خود مودم است، نام کاربری و رمز عبور خود را تغییر دهید.

 

مرحله‌ی دوم: پنهان کردن نام وای فای (SSID)

وارد تنظیمات مودم شوید و به قسمت تنظیمات وایرلس (Wireless Setting) شده و در قسمت مربوط به امنیت (security)، وضعیت رویت مودم را از حالت نمایان یا visible به حالت نامرئی یا invisible تغییر دهید. در این حالت، نام وای فای شما دیگر برای دستگاه‌های مختلف نمایش داده نمی‌شود. توجه داشته باشید که برای استفاده‌ی شخصی خودتان، باید در تنظیمات گوشی یا لپ تاپ خود نام وای فای خود را تایپ کرده و جستجو کنید.

 

مرحله‌ی سوم: قفل WPS

در تمامی مودم‌ها علاوه بر رمزگذاری در حالت WPA، گزینه‌ای دیگری مشاهده می‌شود که WPS نام دارد. اصطلاحاً وقتی WPS لاک یا قفل می‌شود، دسترسی به مودم از روش‌های دیگر غیرمرسوم یا هک شدن توسط دیگران مصون می‌گردد. بنابراین، وارد تنظیمات مودم شده، به قسمت تنظیمات وایرلس رفته و گزینه‌ی WPS را لاک نمایید. در پشت اکثر مودم‌ها، دکمه‌ای به نام WPS موجود است که با فشار دادن آن می‌توانید به مودم متصل شوید. اما هنگامی که در تنظیمات مودم، گزینه‌ی WPS را فعال کرده باشید، با فشردن دکمه دیگر این کار امکان پذیر نیست و کسی نمی‌تواند بدون اجازه از مودم شما استفاده کند.

 

مرحله‌ی چهارم: مک فیلترینگ

هر دستگاه که قابلیت اتصال به اینترنت داشته باشد یا به اصطلاح IP پذیر باشد، یک مک آدرس دارد که بصورت ترکیبی از اعداد و حروف طولانی در تنظیمات کارت شبکه نشان داده می‌شود. در تنظیمات مودم، حالتی وجود دارد به نام مک فیلترینگ (MAC FILTERING). از طریق این گزینه شما می‌توانید مک آدرس هر دستگاهی را که می‌خواهید اجازه‌ی استفاده از مودم را داشته باشند به مودم بدهید. در این حالت هر دستگاه دیگری که مک آدرس آن در مودم ثبت نشده باشد، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به مودم شما متصل گردد (حتی اگر برای مودم خود رمز نگذاشته باشید).

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما